Spring navigation over
Indhold start

Kommunerne informerer om adresseopgaverne

Det er kommunerne der i de kommende måneder skal ud og ejerne på de ejendomme, hvor der skal suppleres med flere, præcise adresser. Derfor er det en god idé at sørge for at kommunens egen hjemmeside indeholder informationer om hvorfor adresser er vigtige, hvilken afdeling i kommunen som har ansvaret

Opdateret: 15.05.2014

I forbindelse med at adressesuppleringsopgaven er skudt i gang her i maj, er der flere kommuner som har opdateret deres hjemmeside med praktiske informationer om adresserne: Hvorfor er en præcis adresse vigtig, hvem har ansvaret i kommunen, hvad sker der nu og hvem skal man kontakte hvis man har spørgsmål eller problemer.

Jammerbugt kommune er en af de kommuner der har udformet en særlig hjemmeside til dette formål.

Hjemmesiden indeholder både praktisk information om, at kommunen i den kommende tid vil kontakte ejerne af de ejendomme, hvor der måske skal fastsættes flere adresser, og en opfordring til borgerne om selv at gøre en forskel.

Opfordringen består af tre trin: 1) Kontrollér din adresse, 2) Hav et synligt husnummer og 3) Opdater din GPS regelmæssigt. Kommunen tilbyder ovenikøbet borgerne en nem mulighed for at give adressemyndigheden besked om en fejl eller mangel i adressen, ved hjælp af en digital kort-baseret indberetningsformular.

Jammerbugt kommunes måde at gribe informationsopgaven an på kan ses her